28 Ocak 2013 Pazartesi

Maziye Bir Bakıverdim


Yaşlı vişne ağacının, dallarının arasında
Yaşlı çınar ağacının, sakallarının arasında
Sevgi sözcükleri duydum, dişsiz bir ağızdan çıkan
Anlamıyordum aslında, bana aitmiş o lisan.
Eski bir mezar gördüm, tanıyordum tanışmadan
Babamı titrerken gördüm, okuyordu konuşmadan.

Çocukluğum,
Buz gibi çaylardan geçti.
Çocukluğum,
Dutu silkeler gibiydi.
Çocukluğum
Dama serdim erikleri
Çocukluğum
Cebimde ceviz içleri.

Yaşlı dikenli tellerin, himayesi altında
Gence mezar dikenlerin, emirleri altında
Korku cümleleri duydum, sinekkaydı yüzlerindi
Bir seçim günü aklımda,  herkes gizlesin reyini!
Formaların mavisini, bana uygun görmüşler
Babamı çatıkken gördüm, üzerinde hakiler.

Çocukluğum,
Buzdan ifadeler seçti
Çocukluğum,
Nizamiye gerisiydi
Çocukluğum,
Bir çok daralmış nefesti
Çocukluğum,
Ütüldüm misketleri.

Ütüldüm tüm misketleri
İçimde, ceviz içleri…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder